Začalo sa to ako výskum magnetického impulzného poľa, pokračovalo niekoľkomiliónovým grantom z ministerstva a vyše desaťročným výskumom. Výstupom je prístroj na utlmovanie prejavov akné, ktorý rok po uvedení na trh používa 30-tisíc ľudí v 10 štátoch sveta. Len na Slovensko zamierilo viac ako 4-tisíc prístrojov. „Slovensko je pre nás príjemné prekvapenie, v priebehu prvých piatich mesiacov sa podarilo predať viac prístrojov ako v domovskom Česku,“ uviedol Michal Rampl, konateľ spoločnosti Enjoy Trade, ktorá na prístroj vlastní patent.
Akné je totiž stále častejším dôvodom návštev kožného lekára. V približne 80 percentách prípadov ide o miernu či stredne ťažkú formu akné, pri ktorej počet pupienkov závažnejšie postihnutej polovice tváre nepresahuje 20. Práve na tieto formy akné je vhodný prístroj Face-Up!.
„Prístroj Face-Up! sa dá použiť na každodennú kozmetickú starostlivosť o pleť. Súbežne s klasickou liečbou sa môže používať pri bežných ľahkých formách akné, ktoré si nevyžadujú návštevu lekára. Ak sú formy akné závažnejšie, vždy treba postup konzultovať s lekárom. V týchto prípadoch môže prístroj slúžiť ako podpora liečby. Pri jeho pravidelnom používaní uschýnajú aknózne morfy a prichádza k hojeniu postihnutého miesta,“ uviedla dermatologička Petra Trojanová. Ťažšie formy akné je podľa nej nutné liečiť vždy v kombinácii s ďalšími liečivami.
Malá revolúcia
Face-Up! priniesol do kozmetiky malú revolúciu. Ide o prvý prístroj na svete, ktorý využíva kombináciu účinkov plošného impulzného magnetického a svetelného poľa a tepla. Môže sa používať doma, odpadá preto návšteva kozmetických salónov aj absolvovanie rôznych lekárskych procedúr. Použitie prístroja je pritom jednoduché, bezbolestné a hlavne bez vedľajších účinkov. Podľa klinických štúdií má 90-percentnú úspešnosť.
„Do liečby akné investujú ľudia na celom svete mesačne obrovské množstvo peňazí. Mnohé z metód pritom nie sú úplne účinné alebo majú veľa nežiaducich účinkov. Face-Up! je jednorazová metóda, ktorú si môže dovoliť takmer každý, a ide pritom o celkom bezbolestnú metódu,“ vysvetlil úspech prístroja vo svete konateľ spoločnosti Enjoy Trade, ktorá naň vlastní patent, Michal Rampl.
Za rok od vstupu na český trh sa prístroj uchytil predovšetkým na Slovensku, ale tiež v Rusku, Vietname, Thajsku či v Spojených arabských emirátoch. Prvé prístroje sa začínajú predávať aj v Nemecku, Taliansku, Spojenom kráľovstve, a dokonca i v Čile. „Do konca roka plánujeme tiež vstup na trhy v Číne a Spojených štátoch amerických, budúci rok by sme sa potom radi predstavili v ďalších štátoch Európskej únie, ale aj v Austrálii či štátoch bývalého Sovietskeho zväzu,“ dodal Michal Rampl.
Spoločnosť zaujímalo, ako používatelia prístroj Face-Up! hodnotia. Oslovila preto vyše dvesto ľudí, ktorí prístroj pravidelne používajú. Hodnotiť výsledky mali užívatelia rovnako ako v škole. Viac ako polovica z nich dala prístroju jednotku, priemer známok bol „chválitebný“.
Napríklad pani Ľubomíra ohodnotila Face-Up! jednotkou. „Mám dvadsaťjedenročného syna, ktorý má veľmi silné akné. Pravdepodobne tento problém zdedil. Nik z rodiny ho však nemal až také. Kým nezačal používať Face-Up!, mal mokvavé fialové líca. Kožný lekár, ku ktorému pravidelne chodil, nám opakovane odporúčal čistiace vodičky z lekárne,“ spomína si pani Ľubomíra.
Vzhľadom na to, že si rodina z finančného hľadiska nemohla dovoliť pravidelné laserové ošetrenie, hľadala riešenie inde. „Pred Vianocami som na internete našla odkaz na Face-Up! a naštudovala som si o ňom všetko, čo bolo dostupné. Našetrili sme peniaze a prístroj kúpili. Dnes, po necelých troch mesiacoch používania, má syn celkom normálny priebeh akné, bez mokvajúcich priehlbín a veľkých vredov. Keďže sa mu akné tvorí v podstatne miernejšej podobe, postupne sa mu hoja pôvodné známky poškodenia tváre a vracia sa stratené sebavedomie,“ popísala Ľubomíra.